Jaunākais

Spēļu un sacensību grafiks no 01.05.2017. līdz 07.05.2017.

Jelgavas Ledus sporta skolas godu audzēkņi aizstāvēja ne tika Latvijā, bet arī Baltkrievijā, piedaloties hokeja turnīrā "KUBOK...
28.04.2017.

Spēļu un sacensību grafiks no 24.04.2017. līdz 30.04.2017.

Šonedēļ Jelgavas Ledus sporta skolas godu aizstāves  ne tikai hokejisti, bet arī šorttrekisti, kuri 30.aprīlī startēs...
25.04.2017.

Jelgavas komandām zelts un sudrabs hokeja turnīrā "LIELDIENU KAUSS 2017"

23.04.2017. Jelgavas Ledus hallē norisinājās hokeja turnīrs "LIELDIENU KAUSS 2017", kurā piedalījās četras komandas....
24.04.2017.

Jaunumi RSS

Cilvēka fizisko īpašību attīstības īpatnības

Katram bērnam piemīt kādas dotības, tādēļ svarīgi izvēlēties tādu sporta veidu, kas atbilstu viņa spējām. Sporta spēles ir universālas, un tajās ir daudz „ampluā”, un katrs var atrast sevi kādā no tiem (autora piebilde). Bet nedrīkst būt arī pārlieku prasīgi, jo jāņem vērā, ka veiklības un kustību koordinācijas spējas īpaši labi attīstās 7-9 gadu vecumā, ātrums - 10-12 gadu vecumā, ātrspēka spējas veidojas 13-14 gadu vecumā, izturība un spēks - 15-16 gadu vecumā. Taču vairumā gadījumu pēc 17 gadiem tiek pilnveidoti tie rādītāji, kas bija sasniegti agrāk. No tā izriet, ka katram vecumam ir savas prioritātes un uzdevumi, un šīs likumsakarības mainīt nav pa spēkam ne atsevišķi „novatoriskiem” treneriem, ne „izglītotiem” vecākiem.

Sports ir efektīvs veselības nostiprināšanas un harmoniskas personības veidošanās līdzeklis. Sporta nodarbību pozitīvā ietekme ir spēcīgāka, ja sporta veids atbilst bērna interesēm un viņa spējām, ko noteikt vecākiem mēdz būt visai grūti. Lai sasniegtu vēlamo rezultātu, ir nepieciešams:
• noskaidrot bērna fizisko dotību līmeni;
• noskaidrot bērna spējas, ņemot vērā tā vecumu, fiziskās un psihiskās īpatnības;
• iestāties kādā sporta pulciņā, un sākt tajā nodarboties, nodrošinot visu nepieciešamo sporta nodarbībām;
• sākt sagatavošanu no pirmā dzīves gada un to turpināt atbilstoši attīstības dinamikai.

19.03.2009.

Sporta nozīme bērnu un jauniešu fiziskajā attīstībā (2.turpinājums)

(2.turpinājums)

Jēdzienam „sports” ir dažādas nozīmes. Šaurā nozīmē – sports no veselības nostiprināšanas veida ir pārtapis pastāvīgā nozarē, kur vadošā loma ir uzvarām un rekordiem. Tagad tas ir augstu sasniegumu sports, un plašākā nozīmē - tās ir sacensības, gatavošanās tām un specifiskas starp personu attiecības. Šādā nozīmē sportam ir svarīga loma mūsdienu sabiedrības fiziskajā un garīgajā kultūrā, jo sports ir brīnišķīgs fiziskās attīstības veids, kas ļauj izzināt un paplašināt cilvēka funkcionālo spēju robežas. Pateicoties spējai ietekmēt personības izaugsmi, nepārtraukti stimulējot tieksmi pašapliecināties un sasniegt nosprausto mērķi, sports nepārtraukti turpina attīstīties.

Par čempioniem nekļūst vāji vai vienpusēji attīstīti cilvēki ar sliktu veselību. Bet veselība prasa, lai par to rūpētos visas dzīves garumā. Tās saglabāšanai un uzlabošanai ir jāieņem nozīmīgu lomu visas dzīves garumā jau no dzimšanas. No mūsdienu viedokļa – bērnu veselība nevar tikt iztirzāta, neņemot vērā bērna adaptāciju apkārtējā vidē. Savukārt, liela nozīme adaptācijā ir bērnu fiziskajai aktivitātei un norūdīšanās pasākumiem.
 

19.03.2009.

Anekdote

Hokeja spēles starplaikā treneris uzrunā komandu:
- zēni, Jūs tikai nepadomājiet, ka esmu māņticīgs, bet pie rezultāta 0-13 es jau sāku šaubīties vai mēs uzvarēsim!
19.03.2009.

Anekdote

Treneris:
- zaudēji ripu, atgriezies aizsardzībā!
Spēlētājs pie sevis:
- atgriezties ir slikta zīme.

12.03.2009.

Anekdote


Krievijas hokeja līdzjutēji skatās spēli.
70-jos gados: "Kā  Tu domā, mūsējie ielaidīs kādu ripu vai Tretjaks nostāvēs sausā?
80-jos gados: "Interesanti, kas kļūs par čempioniem - mūsējie vai čehi?
90-jos gados: "Kam tiks "bronza" - mūsējiem vai somiem?
2000 gadā: "Kam vairāk iespējas izlidot pēc kvalifikācijas - mūsējiem vai itāļiem?

10.03.2009.

Sporta nozīme bērnu un jauniešu fiziskajā attīstībā (1.turpinājums)

1.turpinājums

Jau labu laiku iepriekš cilvēku sabiedrībā laika gaitā bija izstrādājušies zināmi noteikumi par bērnu fizisko attīstību. Daudzām tautām bija stingri reglamentēts no cik gadiem un kādas spēles vai darbi ir darāmi, piemēram, no divu gadu vecuma deva koka ieročus, četros gados sēdināja uz zirga, ap divpadsmit gadiem zēni apguva dažādu cīņas paņēmienu tehniku un saņēma īstos ieročus, bet sešpadsmit gados tos iecēla karavīru kārtā. Protams, tam pamatā bija gadu simtos gūtā pieredze – mūsdienās cilvēki, tiecoties pēc aizvien augstākiem sasniegumiem sportā, īpaši pēc sporta komercializācijas, vairs nepaļaujas uz pieredzi vien, tagad praktiski visam ir jābūt zinātniski pamatojum.

Turpmāk vēl...



 

10.03.2009.

Atziņa

Taktiku var izstrādāt, tomēr pats galvenais ir spēlētāju individuālā meistarība, lai treneru ieceres spētu realizēt.

J.Šuplers, Rīgas DINAMO vecākais treneris
04.03.2009.

Anekdote

Spēlētājs atgriežas mājās pēc spēles.
Sieva prasa: "Nu, kā gāja?"
Spēlētājs: "Tiesnesis visu laiku centās mūs iegāzt, bet mēs vienalga uzvarējām!"

Tiesnesis atgriežas mājās pēc spēles.
Sieva prasa: "Nu, kā gāja?"
Tiesnesis: "Knapi izvilku to komandu līdz uzvarai!"

03.03.2009.

Jelgavas Ledus sporta skolas kausa izcīņa

Stikla mākslinieces Ievas Starzdiņas oriģināldarbs,
Stikla mākslinieces Ievas Starzdiņas oriģināldarbs,
 

26.februārī Jelgavas Krājbankas ledus hallē notika bērnu turnīrs hokejā, kas pats par sevi nav nekas ārkārtējs, ja vien šī turnīra uzvarētāju nenoteiktu pēc jaunas, Latvijā vēl nebijušas sistēmas. Pirmo reizi galvenās balvas uzvarētājas komandu noteica netikai pēc savstarpējo spēļu rezultātiem, bet arī specifiskiem hokeja testiem un komandas visu spēlētāju rezultativitātes.



Sacensību rezultātu vērtēšana turnīrā par JLSS direktora dāvāto balvu
 
Sacensību uzvarētāja noteikšanas formula:
·         Uzvarētājus hokeja turnīrā nosaka pēc savstarpējo spēļu rezultātiem un apbalvo ar medaļām;
·         Uzvārētājus speciālajos vingrinājumos nosaka pēc uzrādītā laika un apbalvo ar balvām;
·         Komandas, kas iegūst Jelgavas Ledus sporta skolas direktora kausu, nosaka kopvērtējuma rezultāti: 1.vieta -20p; 2.vieta -19p; Utt; katrā atsevišķā balvas izspēles elementā (hokeja turnīrs; komandā ir vairāk rezultatīvu spēlētāju; komanda visvairāk guvusi vārtus (pamatlaikā); komanda vismazāk ielaidusi vārtus (pamatlaikā); slidošana slalomā taisni; slidošana atmuguriski; slidošana astotniekā; vārtsargu šķēršļu josla.).
Papildus nosacījumi:
·         Komanda nedrīkst pieteikt vienu un to pašu dalībnieku vairāk, kā vienā vingrinājumā;
·         Katrā laukuma spēlētājiem paredzētajā vingrinājumā no komandas ir jāpiesaka 5 spēlētāji, vingrinājumos, kas paredzēti vārtsargiem komanda piesaka vienu vārtsargu;
·         Papildus punkti tiek piešķirti arī par rezultatīvo spēlētāju skaitu katrā spēlē, bet tie neietekmē hokeja turnīra izspēles rezultātus, jo tiek ņemti vērā tikai kopvērtējuma uzvarētāja noteikšanai;
·         Kausa ieguvējas komandas vecāko treneri apbalvo ar piemiņas balvu.
 
'Jelgavas Vēstneša' foto
'Jelgavas Vēstneša' foto
03.03.2009.

Sporta nozīme bērnu un jauniešu fiziskajā attīstībā

 

Mūsdienu sabiedrības dzīve nav iedomājama bez sporta.

Daudzi paši nodarbojas ar sportu, bet vēl vairāk ir „rūdītu” sporta līdzjutēju. Nav noslēpums, ka daudzi vecāki, vedot savus bērnus uz sporta nodarbībām, klusībā cer, ka tie kādreiz piepildīs viņu jaunībā nepiepildītos sapņus. Patiess prieks pārņem redzot cik daudz vecāku, nerēķinoties ar mūsdienās akūto laika trūkumu, savas atvases ved uz sporta nodarbībām, nevis atpērkas ar datoru izpriecām.

Tomēr, lai nodarbības ar sportu nestu augļus un gandarījumu ne tikai vecākiem, bet arī pašiem mazajiem censoņiem, ir jāpārzina augoša bērna organisma īpatnības. Agrīna bērnu specializācija atsevišķos sporta veidos var novest pie bērnu attīstības novirzēm, kas var negatīvi ietekmēt ne tikai fizisko, bet arī garīgo bērnu veselību.


Turpmāk vēl...


 


02.03.2009.
[1-10] [11-20] [21-30] [31-40] [41-50] [51-60] [61-70] [71-80] [81-90] [91-100] [101-110] [111-120] [121-130] [131-140] [141-150] [151-160] [161-170] [171-180] [181-190] [191-200] [201-210] [211-220] [221-230] [231-240] [241-250] [251-260] [261-270] [271-280] [281-290] [291-300] [301-310] [311-320] [321-330]
Reģistrētiem lietotājiem
Lietotājs
Parole